Przyzwyczailiśmy się do oddawania odzieży do pralni.Takie usługi funkcjonują na rynku od wielu lat i cieszą się dużym zainteresowaniem szczególnie, jeśli część garderoby wymaga specjalistycznego traktowania parą czy środkami chemicznymi. Tymczasem na rynku brakuje pralni obuwia, chociaż pierwsze z nich już pojawiły się w naszych miastach.
[IMAGE=dLNyFieXaIqc.jpg]
Dla kogo to dobry pomysł na biznes?
Czyszczenie i renowacja obuwia to dobry biznes dla każdego. Nie wymaga wyjątkowych umiejętności, ani wielkiego wkładu finansowego. Jego niewątpliwą zaletą jest wciąż istniejąca nisza na rynku. Co ważne wydaje się, że ten biznes ma większe szanse na powodzenie w dużych miastach, ponieważ usługa taka wciąż jest nowością i niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że swoich butów nie musi czyścić samodzielnie.
Jaki jest rynek docelowy?
Pralnia obuwia dedykowana jest każdemu, kto chce by jego buty po eksploatacji wciąż dobrze wyglądały, a przede wszystkim odzyskały swój pierwotny kolor. Klientami są w dużej mierze osoby młode, ale nie brakuje również klientów w starszym wieku. Do profesjonalnego czyszczenia trafiają przede wszystkim buty, z którymi właściciele nie chcą się rozstać. Nietrudno wyobrazić sobie, że ktoś oddaje do pralni swoje najwygodniejsze buty Ecco, czy też ulubione baleriny, których nie chce zniszczyć samodzielnym praniem.
Jakie obuwie można oddać do czyszczenia
Chemiczne czyszczenie butów nie koncentruje się na jednym materiale, z którego zostały wykonane. Specjalne środki piorące, bazujące na aktywnej pianie, sprawiają, że dawną świeżość odzyska obuwie wykonane ze skóry, zamszu, materiałów syntetycznych a nawet lnu czy gumy. Nie występują także żadne ograniczenia co do rodzaju, a więc do pralni oddać można zarówno kozaki, jak i sandałki.
Jak zacząć biznes?
Przede wszystkim ważne jest, by uzupełnić swoją wiedzę dotyczącą środków i sposobów w zakresie czyszczenia, ewentualnie renowacji obuwia w ograniczonej formie. Firmy, które oferują tego typu produkty najczęściej w ramach dalszej długofalowej współpracy gotowe są na przeszkolenie, dotyczące zastosowania ich środków w biznesie. Umiejętności są tu kluczowe. Można również postarać się o etat w innej pralni obuwia i tam zyskać niezbędne doświadczenie.
Drugą kluczową kwestią na początku tego konkretnego biznesu jest marketing. Poza dobrze widocznymi szyldami, warto rozważyć reklamę w lokalnych mediach. Dobrym sposobem na zainteresowanie mieszkańców usługą jest także marketing w mediach społecznościowych. Wybierać należy te strony, które skupiają mieszkańców okolic. Dobrym pomysłem jest także wykonanie kilku zdjęć poglądowych obuwia przed czyszczeniem i po nim. Taka wizualizacja może skutecznie przekonać niezdecydowanych.
Usługi czyszczenia mogą, a nawet powinny zostać poszerzone o drobną renowację. Nie chodzi tu o usługi szewskie, a raczej o drobne podklejenie urwanej tasiemki, uzupełnienie brakującego ćwieka czy innych podobnych braków. Wiele osób stojących przed dylematem czy wyrzucić ulubione buty, czy oddać je do czyszczenia, wybierze to drugie rozwiązanie. Jeśli w waszej okolicy nie działa jeszcze pralnia butów, zastanówcie się nad jej otwarciem. Powodzenia w biznesie!